Jump to content

skillzy

254 views

 Share

Dacă dorești să începi să scriptezi pe RAGE Multiplayer (RAGEMP), trebuie să ai cunoștințe de bază în programare și să ai experiență cu limbajul JavaScript și cu Node.js.

Pentru a începe, iată câțiva pași pe care îi poți urma:

  1. Instalează Node.js: Asigură-te că ai instalat Node.js pe calculatorul tău. Acesta este un mediu de programare care permite scrierea de cod JavaScript în afara browser-ului web.
  2. Descarcă RAGE Plugin Hook: Descarcă și instalează RAGE Plugin Hook de pe site-ul oficial RAGEMP. Acesta este un instrument esențial pentru a dezvolta moduri personalizate și gamemode-uri pentru RAGEMP.
  3. Studiază documentația: Studiază documentația RAGE Multiplayer pentru a înțelege cum să utilizezi API-ul și alte funcții importante. Începe prin a citi documentația de bază și continuă cu exemplele de cod.
  4. Caută tutoriale și resurse online: Caută tutoriale și resurse online pentru a te ajuta să înveți JavaScript și să începi să scrii cod. Există multe resurse disponibile online, inclusiv tutoriale video, documentații și forumuri pentru dezvoltatori.
  5. Începe cu proiecte mici: Începe cu proiecte mici și ușoare pentru a te obișnui cu RAGEMP și API-ul său. Scrie câteva funcții simple și testează-le în joc.
  6. Practică: Nu există nicio modalitate mai bună de a învăța programare decât să practici. Încearcă să scrii cât mai mult cod și să experimentezi cu diferite funcții și idei.
  7. Colaborează cu alți dezvoltatori: Colaborează cu alți dezvoltatori și participă la comunitatea RAGEMP. Acest lucru îți va permite să împărtășești cunoștințe și să primești feedback despre codul tău.

În general, începerea să scrii cod pe RAGEMP poate fi o provocare, dar cu multă practică și răbdare, poți să devii un dezvoltator priceput în dezvoltarea de moduri personalizate și gamemode-uri pentru RAGE Multiplayer.

 

Mai jos este un exemplu simplu de cod pentru un gamemode de RAGE Multiplayer (RAGE:MP) scris în JavaScript:

// Require the necessary RAGE:MP modules
const mp = require('rage-mp');

// Gamemode initialization function
function gamemodeInit() {
  mp.players.broadcast('The gamemode has started!'); // Broadcast a message to all players
}

// When the server has started, call the gamemodeInit function
mp.events.add('serverStart', gamemodeInit);

Acest cod definește o funcție numită `gamemodeInit`, care este apelată atunci când serverul este pornit. În această funcție, este afișat un mesaj către toți jucătorii conectați.

Acesta este doar un exemplu simplu pentru a începe. Un gamemode RAGE:MP poate conține mult mai mult cod pentru a implementa diferite caracteristici și mecanici de joc.

 

Mai jos este un exemplu simplu de cod pentru a începe să scrii un server de RAGE Multiplayer în Node.js:

// Require the necessary RAGE:MP modules
const RAGE = require('rage-rpc');
const Server = RAGE.Server;

// Initialize a new RAGE:MP server
const server = new Server({
  port: 22005, // Portul serverului
  password: 'myServerPassword', // Parola serverului
  maxplayers: 50, // Numărul maxim de jucători
  gamemode: 'freeroam', // Numele gamemode-ului
  mapname: 'Los Santos' // Numele hărții
});

// Când un jucător se conectează, afișează un mesaj de salut
server.on('playerJoin', (player) => {
  console.log(`${player.name} s-a conectat.`);
  player.notify(`Bine ai venit pe serverul meu RAGE:MP!`);
});

// Când un jucător părăsește serverul, afișează un mesaj de despărțire
server.on('playerQuit', (player, reason) => {
  console.log(`${player.name} a părăsit serverul (${reason}).`);
});

// Porniți serverul și așteptați conexiunile jucătorilor
server.listen(() => {
  console.log(`Serverul a pornit pe portul ${server.options.port}.`);
});

 

Acest cod definește un obiect `Server` RAGE:MP și definește opțiunile de configurare pentru server, cum ar fi portul, parola, numărul maxim de jucători, numele gamemode-ului și numele hărții.

Pe comunitatea noastra exista mai multe resurse pentru RAGE:MP. Le puteti gasi pe forum.

În continuare, codul definește două evenimente: `playerJoin` și `playerQuit`. Când un jucător se conectează, se afișează un mesaj de salut și când un jucător părăsește serverul, se afișează un mesaj de despărțire.

În final, serverul este pornit și așteaptă conexiunile jucătorilor. În acest exemplu, codul este afișat în consolă, dar puteți adăuga orice alte funcționalități gamemode-ului după cum doriți.

 Share

0 Comments


Recommended Comments

There are no comments to display.

Guest
Add a comment...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Background Picker

Template Style Picker

Layout Customizer

Fluid Width

Switch between fixed or fluid width

Sidebar Hide ON/OFF

You can hide or unhide your sidebar whenever you want.

Index Customizer

R
L

Sidebar Position

You can choose the position of sidebar, left or right / [ L ] for left, [ R ] for right.

2
3

Subforum Columns

You can choose how many columns to display your subforums

Y
N

Hide/Unhide Back To Top Button

Chose between display block and none [ Y = Show / N = Hide ]

×
×
  • Create New...